WPROST: prezydent musi oceniać. Wywiad z Bronisławem Komorowskim

150x110

Po wyborach prezydent musi ocenić wszystko – i werdykt wyborców, i zapowiedzi programowe polityków, ale przede wszystkim posiadanie przez nich zdolności koalicyjnych – mówi w rozmowie z Tomaszem Machałą prezydent Bronisław Komorowski. I przypomina, że tylko trzech premierów po 1989 r. było liderami partii, które wygrały wybory. Wywiad z prezydentem – w najnowszym numerze tygodnika WPROST.

Ponadto w nowym WPROST: górka szefa polskiej dyplomacji, kto niszczy PJN, jak zbudować nową partię i nie wyjść na idiotę – poradnik Rafała Kalukina. A także – gwiazdy w reklamie i wielki post w czasach Facebooka.

Zaczyna się trzecie wyborcze starcie dwóch najważniejszych polityków w Polsce. Według wszelkiego prawdopodobieństwa bój ich to będzie ostatni – pisze we wstępniaku do najnowszego wydania tygodnika WPROST redaktor naczelny Tomasz Lis. I konstatuje, że ponieważ nikt nikogo tu zbyt wcześnie nie znokautuje, w październiku zobaczymy fascynującą ostatnią rundę. Nie wykluczam, że zdecydowanie bardziej fascynującą niż wrześniowy pojedynek Adamek-Kliczko – ocenia naczelny WPROST.

Wynik tego starcia zdecyduje, kto przez następne cztery lata będzie realizował swoją wizję rozwoju Polski. Ale o tym, kto stanie na czele rządu, zdecyduje nie tylko wyborcza arytmetyka. Moment powierzenia misji tworzenia rządu po wyborach to czas, gdy prezydent musi ocenić wszystko(…) Polityka jest zawsze sztuką wybierania drogi pomiędzy ambicjami a rzeczywistymi możliwościami – mówi w rozmowie z WPROST prezydent Bronisław Komorowski. Podkreśla, że partia, która ma zerową zdolność koalicyjną, skazuje się na słabość i brak wiarygodności w wyścigu o władzę. Prezydent deklaruje też, że będzie zabiegał o zaufanie wyborców Jarosława Kaczyńskiego. Bo, jak mówi, państwo nie może być zakładnikiem konfliktu politycznego pomiędzy osobami czy partiami politycznymi. O próbach delegitymizowania urzędu prezydenta mówi krótko: takie zamysły są coraz bardziej śmieszne.  Wywiad z prezydentem Bronisławem Komorowskim w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST.

W najnowszym WPROST także Radosław Sikorski. Szef polskiej dyplomacji w swojej karierze politycznej przypomina sinusoidę. Raz o nim głośno, a potem znika, jakby zapadł się pod ziemię. Teraz mamy czas „górki”. Ostatnio zafundował zimny prysznic Amerykanom, mówiąc, że „jeśli Stany Zjednoczone chciały coś zrobić dla polskich Żydów, to dobrym momentem były lata 1943-1944 (…)Teraz ta interwencja jest cokolwiek spóźniona”. Pytany, czy nie lubi już Amerykanów, odpowiada, że pensję wypłaca mu nie amerykański, ale polski podatnik. Często zdarza mu się wypowiadać w ostrych słowach, a jego powiedzenia trafiają na łamy prasy, nie tylko polskiej. Nie zawsze przysparza mu to popularności. Zawsze powoduje, że o nim się mówi. Na łamach WPROST – meandry politycznej kariery Radosława Sikorskiego.

Meandry polskiej polityki powoli wciągają PJN. Ugrupowanie Joanny Kluzik-Rostkowskiej od kilku dni jest partią polityczną, ale jego i tak skromne szeregi zaczynają topnieć. Ostatnio głośno o rozstaniu PJN z Adamem Bielanem. Czy były spin doktor wróci do Prawa i Sprawiedliwości? I czy wcześniej rozmontuje PJN? A jeżeli on tego nie zrobi, to czy nowa partia przetrwa najbliższe miesiące? Jak wygląda codzienność w ugrupowaniu, któremu sondaże dają 2 proc. poparcia? O tym i o tym, kto z secesjonistów ma szansę na powrót do szeregów PiS – o tym w najnowszym WPROST.

A o tym, jak założyć partię polityczną i nie zrobić z siebie idioty pisze we WPROST Rafał Kalukin. Dla tych, którzy nie zrazili się losami PJN, a wcześniej m.in. Partii Demokratycznej, Socjaldemokracji RP, Partii Kobiet czy Stronnictwa Demokratycznego, publicysta tygodnika ma siedem rad, które „uczynią z ciebie właściciela dobrze prosperującego przedsiębiorstwa politycznego. Albo medialne pośmiewisko.” Przewodnik partyjnego lidera – w najnowszym numerze WPROST.

We WPROST także gwiazdy w reklamie. Za udział w reklamie jednego z banków Szymon Majewski ma otrzymać ponad 3 mln zł. Czy Majewski zmieni wizerunek banku na „nowoczesny, dynamiczny i przepełniony pozytywną energią”? Nie jest bez szans, bo Polacy lubią reklamy z celebrytami. Jak wynika z badań domu mediowego ZenithOptimedia Group, aż 83 proc. widzów pamięta właśnie takie, w których występowała gwiazda telewizji, muzyki lub kina. Ale prawdziwy polski wzorzec reklamy z gwiazdą jest tylko jeden. To Marek Kondrat z ING. Ich przyjaźń trwa od 12 lat. Nie brakuje za to przykładów, kiedy znana twarz stawała się początkiem końca marki, którą reklamowała. O tym, kto i ile zarabia na reklamach z gwiazdami i o nie zawsze prostych związkach show biznesu z prawdziwym biznesem – w najnowszym WPROST.

Ponadto w nowym WPROST:

- polskie kłopoty z reprywatyzacją

- patriotyzm to nie obciach, czyli kto przyszedł na casting do filmu powstaniu warszawskim

- ksenofobia, nietolerancja i kibole, czyli Magdalena Środa o tym, co straszy w Poznaniu 

- więcej luzu, czyli jak wychowywać, a nie zarządzać dzieckiem.

Nowy WPROST w kioskach od poniedziałku, 28 marca 2011 r. E-wydanie tygodnika – już dzisiaj o północy. E-wydanie jest dostępne na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). Użytkownicy iPadów mogą czytać WPROST, pobierając z App Store aplikację eGazety. Szczegóły - na www.wprost24.pl.

 *****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych i jedno z najczęściej cytowanych mediów prasowych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis. Pod jego kierownictwem WPROST ponownie jest jednym z najczęściej cytowanych mediów i najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce.